Ako komunikovať ako sprostredkovateľ pri konflikte
* Ovplyvňovanie situácie pri konflikte dvoch osôb - väčšinu sporov si najlepšie vyriešia sami aktéri, ak ich nezhody neovplyvňuje atmosféra iných ľudí. Zapájajte sa do ich sporu len obozretne, pretože sa môže stať, že hoci sa budete snažiť akokoľvek, nakoniec môžete byť stredom kritiky Vy a obaja aktéri sa na Vás nahnevá, a budete môcť nakoniec za daný spor práve vy.
* Načúvajte kritike druhého - každá zhromaždenie kritiky obsahuje aspoň jednu malú pravdu. I keď to ako celok nezodpovedá skutočnosti, získate tým určitý celkový nadhľad, aby ste mohli danú situáciu preskúmať podrobnejšie. Počúvate Ak kritiku dvoch ľudí, zostaňte neutrálne a rozhodne im neskáčte do reči. Dajte si tiež pozor na reč Vášho tela, aby ste nevyjadrovali súhlas s jednou či druhou stranou.